תמונה ואלף מילים

מנחה: הסופרת עינת יקיר

פרטים בהמשך

פרטים בהמשך

פרטים בהמשך

אודות הקורס

הקשר בין התמונה למילה הכתובה הוא קשר ששורשיו התרבותיים עמוקים ומרובדים. זהו קשר שבוחן את עצמו כל הזמן מחדש ומתמלא פרשנויות ואפשריות משתנות. המתח בין התמונה למילה דרמטי, מרתק ומלא דיסוננסים: מה מצליח לעבור בין סוגי המדיה השונים ומה נשאר בחוץ? איך (והאם) מילים יכולות לתת מענה לחוויה הפיזית־חושית שהתמונה מחוללת? ויותר מכול – כיצד הנרטיב נולד מתוך ההתבוננות בתמונה?

עינת יקיר מבקשת לבחון עם המשתתפים בסדנה את הקשרים הללו וליצור מפגש בין המדיום הספרותי למדיום הוויזואלי; בסדנה נעבור בין סוגי המדיה השונים: הציור, הצילום (האמנותי, הפרטי העיתונאי), הקולנוע הטלוויזיה, עד המרחב התיאורי – הממשי והמופשט – אשר יחזיר אותנו אל הספרות.

באמצעות קריאה מגוונת בטקסטים ששיחקו באופנים שונים עם קו התפר הזה נעלה תמות מרכזיות, שישלחו אותנו לכתיבה שופעת, מגוונת ומפתיעה. בו בזמן, דרך כתבי המשתתפים, נתמודד עם סוגיות מהותיות של עריכה ונרחיב את אפשרויות הכתיבה באמצעות כלי עבודה מרכזיים והכרחיים.

בין היוצרים שאת יצירותיהם נקרא: ריימונד קארבר, אידה פינק, רונית מטלון, ז'ורז' פרק, אדגר אלן פו, אוסקר ויילד, רולאן בארת, דן פגיס, לאה גולדברג, גוסטב פלובר.

מבנה הסדנה:

שיעורים 2-1

כשהמילים נגמרות עולה הציור (ולהפך) – עבודה טקסטואלית מול יצירת אמנות.

שיעורים 4-3

זה עם הפנים אלינו – עבודה /עם תצלום משפחתי והקשר בין תצלום לעדות.

שיעורים 6-5

התמונה כל הזמן זזה – הקשר בין התנועה המילולית (טקסט ספרותי) לתנועה הוויזואלית (קולנוע, טלוויזיה).

שיעורים 8-7

מול הראי (דיוקן עצמי) – בין התבוננות לכתיבה.

שיעורים 10-9

תמונה ואלף מילים – עבודת התיאור והחלל בטקסט ספרותי.

על המרצה

עינת יקיר היא סופרת, עורכת ומתרגמת. זוכת פרס ראש הממשלה לספרות והסיפור הקצר של עיתון הארץ. הוציאה לאור את הרומנים 'ימי חול' ו'מרכז בעלי מלאכה', את ספר הסיפורים 'עסקי תיווך', את ספר הילדים 'כָּמוֹנִי-כָּמוֹךָ' וכן תרגומים מרוסית לספרות הילדים הקלאסית של קורני צ'וקובסקי, אדוארד אוספנסקי וסמואיל מרשק. ב־2015 הועלה בתאטרון החאן המחזה שכתבה – 'המחיצה', שראה אור גם כספר. הרומן 'צלם' פרי עטה יראה אור השנה.

תמונה ואלף מילים

או צרו איתנו קשר:

חדר משלנו

בית הספר לכתיבה של עם עובד

השאירו פרטים כאן

חיפוש